Thursday 16 June 2011

REFLEKSOLOGI

assalamualaikum .
nak dijadikan cerita semalam secara emergency aku and parent balik ke kampung . ni semua sebab abah dah tak tahan lagi nak berubat .sejak-sejak naik pangkat selalu je dia sakit-sakit . elok-elok semalam dah sampai separuh jalan otw, boleh pulak dia patah balik sebab penyakitnya menjadi balik .haishh . medical check up semua dah complete buat then resultnya tak ada ape masalah kesihatan pun . NORMAL ok !  then, bersiap balik kampung jugak semalam sebab nak pergi tengok kat imam kampung sana .memang selalu berubat kat imam tu pun .sebelum tu pergi ambik nenek ku kat s.alm .die nghinduu dengan mak dia *moyang aku yang umur dah seratus tahun tuu :D ok, masa abah berubat mcm biasa lah .aku pun duk tengok je lah apa yang imam tu jampi serapah !*guna ayat-ayat quran la . not like BOMOH , syirik ok ! HAHA .lepas habis semua ingat kan dah setel, tetiba nenek aku boleh pulak suruh tengok kan rumah aku. ok yang ini serious scary ! dah taknak cerita .

lalalalalaaaa....

malam tu pulak lepas tengok nora elena episod akhir datang pulak ustaz urut refleksologi .mak aku suruh aku berurut .aww. ! (urut tapak kaki jangan pikir bukan bukan aku tendang nanti) .*uruiit tapaiik kakaii pakai sarung tangan yee..
ok semua tahu kan . segala urat saraf organ dalaman kita terletaknya pada tapak kaki .



silalah click kalau nak tengok mana duduknya urat kentut korang :D

dengan terujanya aku pun bersemangat nak buat urut refleksologi ni . last aku buat pun masa tu tingkatan 2 .muda lagi u, takde penyakit taw ! ok, lepas bapak aku dah satel turn aku pulak .ustaz tu siap mintak izin parent aku utk urut tapak kaki aku . lepas tu ada la baca-baca doa sikit & selitkan nama aku dalam doa tu .

*alhamdulillah lepas ni saya jadi budak baik taw !

dan bermulalah sesi berurut....perghhhh mak aii wa cakap lu sakit gila bhaiii ..*kan dah kluar ayat mat rempit !
seriously , aku dah tergeliat tak duduk diam . time tu aku gelak-gelak jugak la sebab semua orang gelakkan aku menahan sakit . dalam hati tuhan je yang taw rasanya nak lempang lepas tu tendang ustaz tu jauh-jauh ! haishhh
dia baru pegang sikit tapak kaki aku tapi rasa macam hapee sakit oiii...
tulang jari jemari ustaz tuh besi ke hape ?
dulu masa muda-muda aku urut serious tak sakit langsung .
yang ini aku tengok dia pegang sikit je tp bisanya tak boleh nak bayang lah .
lagi-lagi kat part ibu jari kaki kiri .dia kata kat situ urat kepala otak . HAHA
aku kan lembab ! tu lah sakit kot . HAHA . tapi sebenarnya aku ada masalah kat kepala .
tu sebab selalu sakit kepala & keguguran rambut . memang betul lah 100% .
sampai kat urat throat ustaz tu boleh bergurau pulak nak suara sedap tak . ni urut lebih sikit ! adoii .
tak payah la ustaz . ini pun dah tak tertanggung rasanya .
then masalah kat pancrease .katanya ada tanda-tanda nak kencing manis ! haa ?
yang ini paling terkejut lah .mak kata ni mesti penyakit keturunan ni .time tu terberangan sekejap lepas ni aku makan roti gandum gardenia yang plastik hijau tu saje ! nasik tak boleh makan . manih-manih tak boleh . APA PUN TAK BOLEH .omg haaa~http://www.emocutez.com

*tu berangan jep . rilex la baru tanda-tanda .HAHA

mula lah mak aku time tu bukak kuliah kesihatan dia . dia pegi ngadu kat ustaz tu aku ni makanan supplement taknak makan ! .beli mahal-mahal semua taknak . *mentang-mentang la mak aku urut dia steady jer tak rasa sakit .emm...http://www.emocutez.com

so, kesimpulannya alhamdulillah dah boleh detect awal kan .ni boleh jadi sumber inspirasi aku utk berdiet lepas ni . hehhehehh



p/s : mak saya tu asyik tido jep lepas berurut .haihh -_-
wakakaka !

4 biji strawberiharajuku yang gebu !:

Gergasi Ketod said...

lepas ni minum air masak jela.no more air cekelet2. haha !

kisahidup said...

lpeas nie kte tgk mai jd kurus,,, sumpah semua akn terkejut,, hakhakhak,,, =P

atika said...

ok!!pnjg cite ko...berair mate aq bace...huhu
jgn nk mkn roti nan sgt la ye!!

hara said...

roti nan takpela .. xleh manih2 jer.. :D

Post a Comment